Wednesday, November 7, 2012

Mythic oil shampoo + conditioner + masker.

 Het zag er natuurlijk al een tijdje naar uit dat ik een review ging maken over de producten die je hier boven ziet staan. Namelijk de shampoo, conditioner en het haar masker van de mythic oil lijn van L'oreal.
Ik heb eerder al een artikel geschreven over de Mythic oil zelf. En daar was ik zeer enthousiast over.
Maar een hele tijd geleden heb ik deze toegestuurd gekregen. En die moest ik dan uiteraard ook testte.
En ik kan je nu al zeggen dat ik zeer blij ben dat L'oreal me deze heeft toegestuurd.

En wat ik natuurlijk niet mag vergeten te zeggen is dat L'oreal ook uit is gekomen met nog drie andere mythic oils. Die heb ik zelf niet. Maar die haal ik binnen kort misschien zelf wel in huis. Wel dus ze zijn uitgekomen met nog drie andere oils.
MILK: voor alle haartypes.
Haargeheimen: Konningegelei, passiebloemolie.
COLOR GLOW OIL: voor gekleurd haar.
Haar geheimen: Lijnolie, cranberry-olie.
RICH OIL: voor weerbastig haar.
Haar geheimen: Arganolie, rijstzemelenolie.

Ik ga jullie voor ik begin al even mee geven wat de hoofdbestanddelen zijn van deze producten. Zodat het niet te ingewikkeld word voor jullie .
- Essentiële Citrusolie: Zuiverend en verhelderend. Activeert de microbloedsomloop in de hoofdhuid.
- Essentiële Cipresolie: Zuiverend en revitaliserend, energetische eigenschappen.
- Arganolie: Herstellend en hydraterend, zachtheid en glans.
- Rijstzemelenolie: Instant zachtheid en soepelheid, voed de haarvezel in de diepte.
- Katoenzaadolie: voedend en regenererend, maakt het haar zacht en luchtig.
- Lijnzaadolie: voor een stralende glans, bescherming voor de kleur.
- Groene thee-olie: Zuiverend en revitaliserend, energetische eigenschappen.
Ik ga beginnen bij het begin. En aangezien je begint met het wassen van je haar begin ik ook gelijk met de shampoo. Wel in elk van deze producten zitten veel voedende ingrediënten. Heel fijn heel verzorgend.
De shampoo zou geschikt zijn voor alle haar typen maar ik denk niet dat het goed is voor iemand met vet haar om een shampoo te gebruiken die vooral oliën bevat. Want olie op olie maakt alleen maar meer olie.
En dat zal er uiteraard voor zorgen dat je haar alleen maar vetter en vetter word. Maar voor een droog en beschadigt haar is deze een aanrader omdat het haar goed gevoed word en je weer een stralende glans krijgt. Wel ik ben hier toch wel een goed voorbeeld van. Ik heb altijd last van droog haar. Beschadigd is het niet echt, maar ik gebruik toch wel regelmatig de föhn en de stijltang. Maar natuurlijk altijd met een hitte beschermer erover heen. Maar ja, mijn haar is toch wel droog. En ik heb deze shampoo goed getest en mijn haar voor en na bekeken. Ik heb gekeken hoe het was voor en na ik het met een andere shampoo gewassen heb en daarna hoe mijn haar eruit ziet voor en na het wassen met deze shampoo. En jawel, mijn haar straalt en glanst mooi. Het ziet er ook heel erg gezond uit. En dat is wat veel mensen juist heel fijn vinden. Aan dit soort verzorgenden producten.


 De conditioner ook weer ga ik dit zeggen gebruikt dit niet op alle haartypes. Ook in deze zitten weer heel wat verzorgende oliën en dat zou er opnieuw voor kunnen zorgen het vettige haar nog vetter word. En dat absoluut niet de bedoeling. Logisch natuurlijk. Breng je deze conditioner aan na het gebruiken van de shampoo krijg je nog een betere glans en nog een gezondere haardos. Hij geeft je haar een intense voeding. En zorgt er voor dat je aar niet dik en zwaar voelt maar juist eerder luchtiger en gevoed voelt. En dat is natuurlijk wa we allemaal willen.
En als laatste hebben we het intensieve masker. Eigelijk houd het masker het zelfde in als de conditioner alleen is de substantie dikker en is de werking iets krachtiger. De conditioner voed meer de bovenste schubbenlaag. En het masker gaat tot in de kern van het haar. Dus als je deze gebruikt is je haar intensief verzorgt. Maar dat maakt natuurlijk wel dat je deze langer moet laten in trekken. En dat je het maar één of twee keer per week kan gebruiken. Natuurlijk zijn er ook mensen die een intensief masker elke keer gebruiken als conditioner maar het er dan gewoon drie minuten op laten zitten. Dat kan je uiteraard ook doen. Maar ik gebruik conditioner als conditioner en een masker als een masker.

Verkrijgbaar bij de L'Oréal kapper.

No comments:

Post a Comment