Friday, November 2, 2012

BB-cream by The body shop.




 Hij ligt natuurlijk al een tijdje in de winkel. Maar ik wou hem iets uitgebreider testte. Namelijk in de zomer. En dat heb ik natuurlijk ook gedaan. Maar natuurlijk wou ik hem ook testte in deze tijd van het jaar. Omdat het voor veel mensen een periode is waar je veel last krijgt van onzuiverheden, roodheid en dat soort zaken.
Wel ik heb er de laatste tijd ook heel wat last mee gehad. Nu dus niet meer, maar ik heb het kunnen testte hoe het was. En ik ga jullie mijn ervaringen met deze BB-cream eens even meedelen.
Hier boven hebben jullie de verpakking al kunnen zien. Zodat je al even een klein idee hebt over waar ik over gepraten en wat het juist doet voor je huid.
Voor

Na

Wel zoals je kan zijn is mijn gelaat bijna helemaal genezen van een vrij slechte periode. Hoe ik van die periode ben afgekomen. Daar komt later nog wel een artikel over online. Maar ik heb persoonlijk zoiets van als ik heb last heb van veel puistjes of onzuiverheden dat ik juist een dekkende foundation aan ga brengen. Wel dat heb ik deze keer dus niet gedaan. Gewoon om eens te bekijken wat het verschil maakt met het dekken en of je huid juist sneller geneest. Wel ik kan je zeggen dat als je BB-cream gebruikt je je huid sneller laat genezen. Maar je krijgt natuurlijk wel niet de perfecte dekking. Zoals je kan zien op de voor en de na foto zie je het korstje op mijn neus nog heel erg goed zitten. Maar uiteindelijk maakt dat me niet uit.

Wel een BB-cream zou een crème zijn waaronder je geen dagcrème moet gebruiken. Dat zit allemaal in dit goedje. Wel wat ik dan wel fijn vind is om er toch een dagcrème onderaan te brengen. Zodat het meer naar je eigen huidtype gericht is. Maar ik heb het ook geprobeerd zonder dagcrème. En dat werkt ook prima. Want mijn huid was na een paar dagen geen dagcrème aanbrengen maar wel deze BB-cream. Nog steeds goed verzorgd en zacht.

Je hebt natuurlijk ook verschil in de kleuren. De oorspronkelijk BB-creams komen van Azië. En die hebben meestal een grijzige ondertoon. Maar natuurlijk wij zijn de europeanen. En dat grijze hebben wij niet echt nodig. Of toch niet hoofdzakelijk. Natuurlijk zijn er altijd wel mensen die dat grijze nodig hebben. Maar niet veel mensen in Europa zullen dat nodig hebben. De BB-creams die in Europa gemaakt worden zullen altijd een vettere textuur hebben en als je ze uitsmeert zullen ze niet grijs-achtig worden maar meer naar de bruine tot oranje kant. Simpel weg omdat wij, de mensen uit Europa dat gewoon graag hebben. En dat is gebleken uit meerdere testte die ze hebben uitgevoerd.

Wel de verpakking ziet er misschien iets cheaper, maar nog steeds wel fancy. En het is ook wel iets waar je oog opvalt in de winkel. Of toch mijn oog viel er op in de winkel iets zilver blinkend. Jawel hoor...
 Het is gewoon een simpele knijptube. Niet iets speciaals.
 Ik weet niet of jullie het zien. Maar in het druppeltjes dat ik op mijn hand geknepen hebben zitten allemaal kleine bolletjes. Wel ik noem het de kleurbolletjes. Vanaf het moment dat je je de crème opensmeert...
Kijk naar de foto hieronder...
 .... Springen de kleurbolletjes zachtjes open en komt de kleur de voor schijn...
.... Als alle kleurbolletjes open gesprongen zijn zal de crème in je huid versmelten. En krijg je een zachte dekking. En een egalere teint.


1 comment:

  1. Ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar deze BB cream! Ik vind je blog heel erg leuk, daarom ben ik je met bloglovin gaan volgen! Hopelijk neem je ook nog eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    ReplyDelete