Wednesday, September 12, 2012

Me, myself and i. #2

Hello there!
In de vorige me, myself and i vertelde ik jullie dat ik naar de dietiste ging. En dat mijn dieet vlot verloopt.
Wel ik vertelde jullie toen ook dat ik al twee kilo was afgevallen. Wel dat eigelijk een domme fout van mij.
Ik was wel degelijk twee kilo afgevallen tegenover bij de dietiste. Maar het ding is, ik ben bij de dietiste gewogen in de avond na mijn eten. En ik had me gewogen in de morgen nog voor mijn ontbijt dus, het klopte en klopte niet tegelijk. Maar nu ik dus terug ben van de dietiste en weet hoeveel ik ben afgevallen in twee weken. Kan ik jullie vertellen dat ik een dikke kilo ben afgevallen. Misschien lijkt dat niet zoveel. Maar een vrouw op 'dieet' zou ongeveer een halve kilo moeten afvallen per week, en aangezien ik tot nu toe twee weken bij de dietiste ben, en dat ik een dikke kilo ben afgevallen is dat echt heel goed.
Ik loop al heel de avond met een brede glimlach op mijn  gezicht. Voor mij is elke gram een stap in de goede richting. Nu kan ik je wel vertellen dat ik heel erg veel moet eten, en dat ik eigelijk nooit honger heb. Vroeger at ik ook veel minder fruit en groenten als nu, en ik voel eigelijk al een verschil. Ik moet meer naar de grote wc, ik heb veel minder snel buikpijn. Ik voel me veel actiever en dat soort dingen. Maar het zijn de kleine dingen die je beter laten voelen. Wat ook heel erg raar is. Is dat ik voor dat ik naar de dietiste ging echt heel erg verzot was op koekjes, snoepjes en chocolade. Terwijl ik er eigelijk al twee weken niet meer aan gedacht heb, iets van zoetigheids te eten. En daar ben ik wel blij om. Nu heeft de dietiste wel gezegd dat ik special K mini breaks mag eten of van die special K repen. Voor als ik af en toe toch nog eens iets met chocolade wil eten, maar natuurlijk niet te overdreven.

Nu , ondertussen is school al terug een week bezig. We hebben nu al alle leerkrachten ontmoet. En krijgen al volop les. Alleen de praktijk loopt een beetje moeizaam omdat niet alle spullen er zijn voor alle praktijk lessen. Maar voor de rest alles goed. Voor de rest heb ik dus echt een super leuke klas! Ik kom echt heel erg goed overeen met een paar meisjes uit mijn klas, en wij zitten dan ook meestal samen. Erg leuk dus, natuurlijk komt heel de klas goed overeen met elkaar, en dat is natuurlijk wel fijn. Ook de leerkrachten vallen hartstikke mee, maar natuurlijk heb je zo een paar uitzonderingen... Maar laten we het daar niet over hebben.

Natuurlijk hebben we ook de gezondheid buiten het dieet. Die gaat hartstikke goed, buiten natuurlijk mijn rug. Zoals jullie misschien al wel hebben kunnen lezen, heeft de dokter artrose vastgesteld in mijn rug. Natuurlijk iets minder goed nieuws, maar je gaat er natuurlijk niet dood van. Als je wilt weten wat artrose, het is eigelijk een ouderdoms ziekte waarbij de botten verslijten. Bij mij is het hoofdzakelijk vastgesteld in mijn onderrug, mijn bovenrug en nek. Nu moet ik 28 september naar de rugkliniek voor meer uitleg en onderzoeken. Daar komt later nog meer over. Ik kan je in ieder geval zeggen dat ik heel erg veel pijn hebben. Dus ik ga proberen zoveel mogelijk vooruit te werken op zondag bijvoorbeeld, zodat ik in de week na een hele dag praktijk, of juist na een hele dag stil zitten, gewoon kan uitrusten en relaxen. Omdat het voor mij gewoon zwaar is om heel de dag door heel veel pijn te hebben. De meeste mensen vragen aan mij waarom ik geen pijnstillers neem. Wel ik ben nu nog jong, en artrose gaat niet weg. Het kan eigelijk alleen maar erger worden. Dus als ik nu begin met pijnstillers nemen, en later word de artrose erger. Dan kan ik geen pijnstillers meer nemen, want dan zou dat toch niet meer helpen omdat je lichaam dan al gewent is aan die dosis pijnstillers.

Wel dit was mijn dosis me, myself and i voor deze week ! Ik hoop dat jullie dit een leuke rubriek vinden, ik heb in ieder geval veel plezier met het schrijven van deze. Hopelijk zie ik jullie morgen terug, maar dan met een video !

No comments:

Post a Comment