Tuesday, September 4, 2012

Nivea aqua effect reinigingsmelk en lotion.

Laten we het vandaag nogmaals hebben over huidverzorging. Dat is voor mij de afgelopen tijd een heel groot ding geweest. Ik had last van een droge huid met een paar vette spot en natuurlijk heel wat break-outs. Maar laten we het daar vooral niet over hebben. Mijn huid had het volgens mij gewoon erg moeilijk met het koude, regenachtige en warme weer door elkaar. Mijn huid was echt in alle staten zal ik maar zeggen. Dus echt alles behalve rustig. En dat vind ik zelf niet fijn. Nu heb ik een paar producten van Nivea getest. Er ging toch al heel wat rond over de nieuwe verpakkingen van deze lijn. Dat heb je misschien in je kruidvat filiaal kunnen zien. De flesjes zijn mooier frisser en jonger gemaakt. Erg mooi, en het straalt verzorging uit. 
Ik heb deze producten voor jullie getest. 

Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar deze producten deden mij op het eerste zicht denken aan de reinigingsproducten van kruidvat waar ik een tijdje geleden al een artikel over geschreven heb. ( HIER )
Over de reinigingsmelk was ik wel te spreken maar over de lotion helemaal niet. Die ligt trouwens als lang in de vuilbak, echt niet fijn. Nu zal ik gewoon beginnen met het reviewen van deze producten. 

Als eerste hebben we de reinigingsmilk. Aqua effect, dus hij zou hydraterend en vochtinbrengend zijn. Ook zou hij je make-up er moeten afhalen. Ik kan je zeggen dat ik reinigingsmelken met een bijpassende lotion liever in de morgen gebruik, omdat ik dan niet mijn make-up er moet afhalen en heel dat gedoe. Voor mijn make-up eraf te halen gebruik ik liever een cleansing gel of iets dergelijks, dat is altijd iets intensiever en reinigt de huid ook dieper. En dat heb ik echt wel nodig, want anders krijg ik heel snel last van onzuiverheden en puistjes. De reinigingsmelk van kruidvat deed het voor mij goed. Maar nu ik deze producten gebruikt heb weet ik pas echt wanneer mijn huid er stralend, fris en gezond uitziet. Ik dacht dat mijn huid meer vocht kreeg dankzij de producten van kruidvat. Maar sinds ik deze producten gebruik is bevat mij huid nog meer vocht, en dat is wat ik nodig had. Een zachte voedende reiniging voor in de morgen. Die heb ik dus zeker en vast gevonden, en deze is ook zeker een aanrader voor verschillende huidtypes. 

Laten we dan meteen verder gaan met de lotion. Jammer maar helaas bevat deze lotion ook weer erg veel alcohol denat. Dat is voor mij echt een heel erg minpunt omdat ik last heb van een vrij droge en gevoelige huid. Bij die van kruidvat had ik erg veel last van de alcohol die in de lotion zat. Maar ook de geur van alcohol was erg aanwezig. Dus dat was op zich ook al een afknapper! Nu heb ik er bij deze lotion absoluut geen last van, is het nu omdat er veel meer en andere verzorgende producten in zitten dat ik er geen last van heb ? Ik weet het niet, en wat ik ook heel erg fijn vind is dat de geur van de alcohol niet echt aanwezig is. Je ruikt gewoon de geur van Nivea. Ook deze geeft een goede dosis vocht aan mijn huid, en laat mijn huid dus niet trekkerig of droog achter. En dat is wat ik nodig heb. 

Maar het grote ding waar dit product eigelijk opdraait is het unieke ingrediƫnt Hydra IQ zorgt bovendien dat het huid eigen hydratatie-proces wordt gestimuleerd voor een langdurige hydratatie.

De producten zijn verkrijgbaar bij kruidvat voor ongeveer €5 per stuk . 

1 comment: