Sunday, October 21, 2012

Stepping stone voetscrub.

Vandaag ga ik hebben over een voetscrub. Nu het buiten kouder word en je altijd vast schoeisel en laarzen aan je voeten hebt. En je voeten sneller vermoeid raken. Is het natuurlijk uiterst nodig dat je je voeten extra goed verzorgt. De dagen worden korter, en je word natuurlijk sneller moe. Dan kunnen je voetjes af en toe wel eens een oppepper gebruiken. Of dat is toch zo met mijn voeten. Ik zit dan nog eens met het probleem voet eczeem. Daar daar staat de zijkant van mijn voet helemaal vol met eczeem. En jawel dat moet je ook altijd even schoonmaken en goed verzorgen natuurlijk. Vooral omdat er op je voeten ook eelt groeit en dat er ook heel veel last kunt hebben van losse velletjes. 

De scrub zelf is vrij grof. Natuurlijk omdat het voor je voeten is. En je voeten hebben een harde huid. Zeker op je steunpunten. En daar is het ook noodzakelijk je voeten of en toe eens te vijlen met een eelt vijl zodat je voeten over, ook op je steunpunten zacht en soepel zijn. Want te veel eelt kan je voeten heel veel pijn laten doen. Als de scrub in aanraking komt met water lost hij meteen op. Ik gebruik deze scrub in de douche. 
Maar voor ik heb aanraak zorg ik ervoor dat mijn voeten nat zijn en mijn handen en onderarmen droog. Zodat er geen water in het doosje komt. Ik heb hem dus gewoon in een doosje gestopt. Want in het zakje korrelde hij zo danig of dat het gewoon niet anders meer ging. 

De geur is heel erg fris. En je voeten voelen ook ineens veel lichter en soepeler aan. Ik vind het ook fijn om net zoals bij een hand scrub je nagelriemen over goed mee te scrubben zodat ook je tenen helemaal diep gereinigd zijn. 

Na afloop van mijn voeten gescrubt te hebben vind ik het altijd fijn om mijn voeten in te smeren met een voedende voetencrème. En dat gebeurd bijna altijd met de fair trade foot lotion van Lush.  



No comments:

Post a Comment